Páginas

Quarta etapa

Seguim navegant

A la tarda com ja estem lluny de la zona protegida i lluny de la zona de perill per ciguatera tiro una línia per pescar, al cap d'una hora agafo una tonyina, en preparo a la planxa per sopar i deixo la resta per fer amb ceba, amb patates i a a la vinagreta, tenim menjar per uns quants dies.

15/04/2017

Tornem a la rutina de la navegació oceànica, el temps continua dolent. M'entretinc mirant els aus com volen i juguen amb les ones passant a ras i tocant amb la punta de l'ala, son una especia de gavina mes petita i que està per tot l'atlantic, sembla que viu al mar i no necessita la terra doncs l'he vist a mes de mil milles de terra.
Continuem veient dofins, de moment tots els que he vist son llistats, els que normalment veient al mediterrani son els dofins mulars que son una mica mes grans, el comportament sembla similar i depen mes del grup o família que del tipus segons el que jo he vist fins ara.
Continua el fred i el mal temps.

16/04/2017

Encara veig caravel·les portugueses surant pel mar. Cada cop semblo mes un indigent, he perdut una mica de pes i sense afaitar i brut tinc una pinta desastrosa.
Aquesta nit he tingut un malson, no el recordo però m'he llevat sobresaltat. deu ser per el moviment continu mentre dormim.

17/04/2017

Ha sortit el sol!!! El vent s'ha aturat completament i el mar s'ha aplanat, sembla que no te res a veure amb el mar que hem viscut tots aquests dies. Baixem veles ràpidament i aprofito per tirar-me al mar, hi ha mes de 4000 metres de profunditat i és blau i immens!,
Agafo una caravel·la Portuguesa per fer-li una foto i la deixo surant al mar, després agafant informació he llegit que és perillosa i que te una picada molt dolorosa, massa tard, no se si és sort o que no en volen ni els bitxos però mai em piquen ni els insectes ni altres animals, de moment...
Fantàstic, em banyo nedo i gaudeixo uns minuts del mar, m'ensabono i aprofito per rentar-me, surto com nou.

18/04/2017

A la tarda d'ahir un petit ocell ha estat rondant per el veler, donava voltes al pal, marxava i tornava indecís, ja quan es va fer fosc ha descansat una estona a la botavara i a a la nit tot decidit ha entrat a dormir amb nosaltres a la cabina, és increïble

Ja al mati s'ha llevat i ha sortit volant com si res.
A la tarda el temps ha començat a canviar de nou i de seguida el mar ha començat a posar-se brau.
El vent ha arribat a 40 nusos i el temporal anunciat es presenta, es fa fosc i el nostre amic l'ocell es presenta de nou per dormir amb nosaltres deu saber que el temps empitjorarà i molt.

19/04/2017

La nit es fa molt dura, el vent ve molt de proa, hi ha tràfic de vaixells i veiem les llums de Portimao, les últimes milles, mullats, cansats i sense dormir es fan eternes, en marejo per primer cop des que vam embarcar, les gavines ens acompanyen enganxades al veler tota la nit, no se si volen que les ensenyem el camí o si son elles que els l'ensenyen per no perdre'ns.
 arribem a la matinada a Portimao, el últim port Portuguès segur abans d'arribar al mediterrani segons resa la llegenda que hi ha a l'entrada.